Kvalitný linkbuilding. Ako na to?

0
1019
linkbuilding
Jedným z dôležitých nástrojov SEO – optimalizácie pre vyhľadávače, je linkbuilding. Ide o budovanie spätných odkazov, ktoré smerujú na váš web. Cieľom je dostať web, na ktorý smerujú odkazy, na popredné priečky vo výsledkoch vyhľadávania a zvýšiť tak jeho návštevnosť.

Ako robiť kvalitný linkbuilding

Kým v minulosti platilo, že dôležitá je kvantita, teda množstvo spätných odkazov, dnes je to inak. Dôraz sa kladie najmä na ich kvalitu. Preto je dôležité, aby spätné odkazy vznikali prirodzene, pochádzali z hodnotných a relevantných webových stránok a nesmerovali len na hlavnú stránku vášho webu, ale aj na podstránky. Google penalizuje tiež duplicitný obsah, kopírovanie obsahu z iných webov, prehustenie textu kľúčovými slovami, či odkazy, ktoré smerujú z nesúvisiaceho textu. Ak vám teda záleží na kvalitnom linkbuildingu, týmto praktikám sa vyhnite.

Aké sú teda možnosti alebo ako robiť kvalitný linkbuilding?

  1. Sociálne siete. Ak je obsah, ktorý tvoríte na sociálnych sieťach zaujímavý, ľudia ho budú zdieľať a šíriť aj sami. Odkazy na váš web však môžete pridávať aj v tematických skupinách na sociálnych sieťach, prípadne môžete na spoluprácu osloviť influencera.
  2. Odkazy z PR článkov. Pozor! PR článok, z ktorého smeruje odkaz na váš web, musí byť kvalitný a umiestnený na obsahovo súvisiacom webe. Takisto by to nemal byť web, ktorý publikuje výlučne PR články.
  3. Blogovanie. Vytvorte si vlastný blog, z ktorého budete odkazovať na váš web. Čím bude obsah vášho blogu kvalitnejší a prínosnejší pre čitateľa, tým viac fanúšikov a zároveň návštevníkov webu získate.
  4. Anchor text. Ide o takzvaný „klikateľný text odkazu“, teda text, ktorý nabáda návštevníka ku kliku a zavedie ho na konkrétnu URL adresu.
  5. Linkbaiting. Ide o samostatnú kapitolu linkbuildingu, takzvaný pasívny linkbuilding. Podstatou je tvorba zaujímavého, pútavého, prínosného alebo dokonca kontroverzného a šokujúceho obsahu, ktorý budú návštevníci vášho webu zdieľať a šíriť z vlastnej iniciatívy. Takto vznikajú prirodzené spätné odkazy. Tu ale treba podotknúť, že tvoriť takýto obsah a získavať prirodzené spätné odkazy, je naozaj náročné.
Linkbuilding je aktivita, ktorá si vyžaduje čas. Je treba ho robiť pravidelne. To znamená, že odkazy na váš web by mali prichádzať postupne a prirodzene. Je chybou, ak na váš web pribudne veľký počet spätných odkazov naraz a potom aktivita utíchne.

Čo prinesie linkbuilding vášmu webu

Okrem toho, že sa váš web bude umiestňovať vo výsledkoch vyhľadávania na vyšších priečkach a zvýši sa jeho organická, teda prirodzená návštevnosť, získať môžete aj ďalšiu návštevnosť. A to vtedy, ak bude odkaz na váš web umiestnený v kvalitnom a čítanom texte a na stránke, ktorá je autoritou. Takýmto spôsobom, spolu s tvorbou kvalitného obsahu, si môžete vo vašej oblasti pôsobenia vybudovať dobré meno.