Sociálne siete, na ktorých sa oplatí zdieľať firemné príspevky

0
52
Marketing na sociálnych sieťach by ste určite nemali podceňovať. Sociálne siete totiž majú obrovský dosah a na Slovensku ich denne navštevujú tisícky užívateľov. A to nielen medzi mladšou generáciou! Radi ich používajú aj ľudia v strednom veku a dokonca aj dôchodcovia. Na ktorých sociálnych sieťach sa oplatí byť aktívni, vytvoriť si firemný účet, prípadne zdieľať obsah?

Instagram – obľúbený najmä medzi mladými

Ak sú vašou cieľovou skupinou ľudia do 30 rokov, určite by ste mali využívať Instagram. Práve táto veková kategória ho totiž navštevuje najčastejšie. A aj keď Instagram na Slovensku nie je masovo využívaný, medzi mladými ľuďmi, najmä z väčších miest, je mimoriadne využívaný.

Pokec má najlepšie časy za sebou, ale…

Ale stále to tam žije! Možno by ste boli prekvapení, no túto slovenskú zoznamku, ktorá bola kedysi mimoriadne populárna, stále denne navštevuje približne 9% Slovákov. Čo určite nie je málo! Ak je vašou cieľovou skupinou veková kategória do 30 rokov (ale aj starší) z menších miest, Pokec je sociálna sieť pre vás.

Pinterest obľubujú najmä ženy

Pinterest je sociálna sieť plná dobrých nápadov a inšpirácií. A zrejme aj preto je obľúbená najmä medzi ženami. Ak ich chcete osloviť, pridávajte na Pinterest firemné príspevky najmä večer. Vtedy sú tu dámy na Pintereste najaktívnejšie.

Sociálna sieť pre „vyššiu vrstvu“ – Twitter

Kým v zahraničí (najmä v USA) je Twitter masívne využívaný, na Slovensku patrí medzi menej obľúbené sociálne siete. Podľa štatistík tu majú konto najmä osoby v mladšom strednom veku, s vyšším spoločenským statusom a v dobrej ekonomickej situácii.

Dlhodobo vedie Facebook

Jednoznačne najobľúbenejšou sociálnou sieťou, nielen na Slovensku, ale aj celosvetovo, je Facebook. Denne ho navštevuje takmer polovica slovenskej populácie. Zastúpené sú prakticky všetky vekové kategórie, aj keď seniorov je na Facebooku najmenej. Ako by mali vyzerať firemné príspevky na Facebooku?
  • Firemné príspevky, ktoré zdieľate, by mali poskytoať užívateľom sociálnej siete pridanú hodnotu. Mali by pobaviť, šokovať, informovať… jednoducho zaujať.
  • Pravidelnosť. Dôležité je, aby ste príspevky pridávali pravidelne. Neupadnite do zabudnutia!
  • Vizuálna jednotnosť. Tak, aby bolo jednoduché identifikovať vašu firmu v každom zdieľanom príspevku.
  • Výzva k akcii. Nezabudnite užívateľov požiadať o zdieľanie, či komentár.

Čo v prípade, ak nemáte firemný účet na Facebooku?

Samozrejme, existuje možnosť, že na Facebooku nemáte vytvorený firemný profil/skupinu, respektíve nemáte dosť fanúšikov. Aj v tom prípade však môžete svoje články nechať zdieľať. Oslovte agentúru Blueinfo a vaše články môžu byť zdieľané vo viac ako 40tich skupinách s viac ako 500 tisíc užívateľmi.