Analýza kľúčových slov – základ optimalizácie pre vyhľadávače

0
2631
Chcete priviesť na svoj web relevantnú cieľovú skupinu? Návštevníkov, ktorí skutočne hľadajú to, čo ponúkate? V tom prípade je analýza kľúčových slov nevyhnutnosťou.

Čo zistíte vďaka analýze kľúčových slov

Dôvodov, prečo robiť analýzu kľúčových slov, je hneď niekoľko. Dozviete sa cenné informácie, ktoré sú pre úspech podnikania naozaj dôležité. Aké informácie vám analýza kľúčových slov prinesie?
  • Dozviete sa, čo vlastne ľudia na webe hľadajú.
  • Nájdete kľúčové slová, ktoré sú dôležité a relevantné pre vašu oblasť podnikania.
  • Spoznáte svoju cieľovú skupinu.
  • Dozviete sa, či je váš projekt konkurencieschopný.
  • Zistíte, či sú vaše kľúčové slová hľadané a v akom objeme.
  • Pomôžete si pri tvorbe akejkoľvek reklamy na webe.
  • Analýza kľúčových slov vám uľahčí tvorbu štruktúry vášho webu.
Ako vidíte, dôvodov, prečo robiť analýzu kľúčových slov, skutočne nie je málo.

Zdroje kľúčových slov alebo ako robiť analýzu kľúčových slov?

Urobiť kvalitnú a hĺbkovú analýzu kľúčových slov môže byť skutočne náročná práca, ktorá zaberie aj niekoľko dní. Je však potrebné urobiť ju skutočne zodpovedne, aby vám žiadni potenciálni klienti neunikli! Kľúčové slová môžete identifikovať z viacerých zdrojov.
  1. Zamyslite sa nad svojim podnikaním. Ak poznáte svoju cieľovú skupinu, mali by ste vedieť, čo vyhľadáva, a teda ktoré kľúčové slová sú pre vás dôležité.
  2. Konkurencia. Ak už nič iné, kvalitné weby konkurencie vám môžu poslúžiť ako inšpirácia. Nezabudnite nahliadnuť aj na sociálne siete.
  3. Manuálne v Google. Zadajte si do vyhľadávača kľúčové slovo z vašej oblasti a okamžite uvidíte množstvo návrhov.
  4. Google nástroje na analýzu kľúčových slov. Ako napríklad Google Keyword Planner, Google AdWords, Google Analytics, Google Trends alebo Google Search Console.
Potom, čo získané kľúčové slová zhromaždíte, odstráňte duplicitné slová a zlúčte podobné výrazy. Takto získate kľúčové slová vhodné pre váš web – hlavnú stránku a podstránky, pre blog, či PPC reklamné kampane. Dozviete sa tiež, aké sú najpoužívanejšie „long tail“ výrazy vo vašej oblasti. Tie sú totiž v súčasnosti omnoho viac vyhľadávané, ako strohé jedno a dvojslovné kľúčové slová. Ak si na analýzu kľúčových slov netrúfate, nechajte to na odborníkov. Je totiž naozaj dôležitá a môže rozhodnúť o úspechu/neúspechu vášho projektu.