Čo je Google Ads a aké sú jeho výhody?

0
2855
Google Ads, kedysi nazývaný Google AdWords, je online reklamný systém, ktorý inzerentovi slúži na nastavenie reklamy vo vyhľadávaní na Google, a tiež na nastavenie reklamy na partnerských weboch Googlu. Google Ads je reklama typu Pay-per-Click. To znamená, že inzerent zaplatí za klik, ktorý zákazník urobí.

Základné typy reklamy v Google Ads

Pri nastavovaní reklamy v Google Ads si inzerent môže zvoliť dve základné formy propagácie.
  1. Reklama vo vyhľadávaní. V tomto prípade sa reklama inzerenta zobrazí vo výsledkoch vyhľadávania, a to na prvých troch a na posledných štyroch pozíciách na stránke. To znamená, že po zadaní určitého kľúčového slova sa vo vyhľadávaní neobjavia len organické, čiže neplatené výsledky, ale aj platená reklama.
  2. Reklama v obsahovej sieti. V tomto prípade je možné reklamu nastaviť mnohými spôsobmi, pričom sa bude zobrazovať na rôznych zariadeniach – či už tablete, notebooku alebo smartfóne. Pritom môže ísť o textovú reklamu, bannerovú reklamu, video reklamu, ale aj rôzne iné formy.
Pokiaľ ide o reklamu v obsahovej sieti, používané sú najmä dva typy tejto reklamy. V prvom prípade ide o takzvaný remarketing alebo pripomínanie. Ak si napríklad návštevník vášho e-shopu prezerá určitý tovar, následne sa mu reklama na tento tovar môže zobraziť na rôznych partnerských stránkach Googlu, a to v rôznych formách. Druhým prípadom je akvizičná kampaň, ktorej cieľom je získavanie nových zákazníkov, prípadne zvýšenie návštevnosti webu. Takýto typ reklamy umožňuje perfektné zacielenie, a to napríklad podľa záujmov (navštevovaných stránok), demografických alebo geografických ukazovateľov.

Výhody inzerovania v Google Ads

Inzerovanie v Google Ads má veľa výhod. Zhrnieme si najdôležitejšie:
  • Platba za klik. Inzerent platí len za reálne kliknutie, ktoré záujemca urobí.
  • Zobrazenie na popredných priečkach vo výsledkoch vyhľadávania. Dostať sa na prvé pozície vo výsledkoch vyhľadávania je možné aj vďaka optimalizácii pre vyhľadávače. Je to však časovo omnoho náročnejšie.
  • Zameranie na konkrétnu cieľovú skupinu. Ako sme už spomínali vyššie, reklamu je možné zacieliť nielen podľa regiónov, ale aj podľa záujmov, či demografických ukazovateľov.
  • Zacielenie na konkrétne kľúčové slová. Také, ktoré sú často vyhľadávané a pravdepodobne privedú na web zákazníkov/návštevníkov.
  • Rôzne možnosti nastavenia reklamy. Napríklad je možné reklamu v Google Ads využívať len sezónne, pri rôznych akciách. Zároveň je len na inzerentovi, za akú sumu sa rozhodne inzerovať a koľko minie na reklamu.
V prípade, že si so správnym nastavením reklamy v inzertnom systéme Google Ads neviete poradiť, nechajte to na odborníkov, ktorí dokážu reklamu nielen správne nastaviť, ale v prípade potreby aj vyhodnocovať jej výsledky a optimalizovať ju.