Čo je SEO a prečo ho robiť?

0
43
Čo je SEO
So skratkou SEO ste sa už pravdepodobne stretli. Pochádza z anglického pojmu Search Engine Optimization a prekladáme ho ako optimalizácia pre vyhľadávače. Úlohou SEO je teda docieliť to, aby sa zvýšila návštevnosť webu z neplatených výsledkov vyhľadávania prostredníctvom internetových prehliadačov.

SEO – základné pojmy

Už vieme, čo je úlohou optimalizácie pre vyhľadávače. Ale čo to vlastne SEO je? SEO je súbor rôznych techník a postupov, ktoré sa vykonávajú buď priamo na optimalizovanom webe alebo mimo webu. Z tohto hľadiska sa delí na:
  • On page SEO. Tu je dôležité zamerať sa najmä na analýzu kľúčových slov, ktoré by sa na webe mali prirodzene vyskytovať. Vďaka kľúčovým slovám je totiž web ľahšie vyhľadateľný. Samozrejmosťou v rámci on page SEO je kvalitný obsah, správna štruktúra webu, či formátovanie textu. On page SEO ale zahŕňa aj rôzne technické faktory, ako sú vhodný názov domény, optimalizácia URL adresy, titulkov, meta značky a podobne. Dôležitá je aj rýchlosť načítania webu alebo to, či je web vhodný aj pre mobilné telefóny.
  • Off page SEO. V tomto prípade ide o získavanie spätných odkazov, smerujúcich na optimalizovaný web, z externých webov. Tu sa kladie dôraz najmä na to, aby odkazy smerovali z relevantných a obsahovo príbuzných webov. Off page SEO zahŕňa tiež marketing na sociálnych sieťach.

Prečo sa oplatí optimalizovať web pre vyhľadávače?

SEO je dlhodobá záležitosť a výsledky sa prejavia až po určitej dobe. Napriek tomu sa však optimalizovať určite oplatí. Aké plusy optimalizácia pre vyhľadávače webu prinesie? V prvom rade je to zlepšenie viditeľnosti webu. Vďaka kvalitne odvedenej optimalizácii sa váš web dostane na prvé priečky vo výsledkoch vyhľadávania. A s tým úzko súvisí aj zvýšenie návštevnosti. Na weby, ktoré sa zobrazia na popredných priečkach vo vyhľadávaní, klikajú návštevníci omnoho viac. Výhoda je tá, že SEO na váš web privedie cielených návštevníkov, teda takých, ktorí sa o vašu ponuku naozaj zaujímajú. Čo samozrejme vedie k zvýšeniu predaja. Ak teda chcete, aby vás potenciálni klienti videli a chcete byť o krok vpred pred konkurenciou, SEO určite nezanedbávajte.