Poznáte Google Analytics?

0
1978
Ak máte vlastný web, prípadne e-shop, určite by ste túto užitočnú (a bezplatnú!) službu od spoločnosti Google poznať mali. Prečo? S Google Analytics sa totiž môžete o tom, čo sa na vašom webe deje, respektíve čo na ňom robia návštevníci, dozvedieť naozaj veľa užitočného.

Čo je Google Analytics

Ako sme už spomenuli, Google Analytics je bezplatná služba od spoločnosti Google. Je to nástroj, vďaka ktorému môžete zbierať a sledovať rôzne dáta, relevantné pre váš web. Stačí sa zaregistrovať na adrese http://www.google.com/analytics/ a dozviete sa, odkiaľ prúdi na váš web najviac návštevníkov, ako sa na webe chovajú, čo si prezerajú, respektíve ako rýchlo odchádzajú. Informácie z Google Analytics sú mimoriadne prospešné aj pri tvorbe marketingovej stratégie. Dokážu totiž napovedať, z akých marketingových kanálov prichádzajú návštevy, prípadne ktoré stránky webu sú najpopulárnejšie.

Čo vám povie Google Analytics

S Google Analytics môžete sledovať naozaj obrovské množstvo metrík. Zo začiatku sa však odporúča zamerať sa najmä na nasledujúce metriky.
  • Organická návštevnosť. Toto je dôležitý údaj najmä z hľadiska optimalizácie pre vyhľadávače. Zistíte totiž, koľko návštevníkov prichádza na váš web prirodzene, z vyhľadávačov.
  • Používatelia. Počet návštevníkov, ktorí majú aspoň jednu reláciu (teda návštevu stránky v určitom trvaní, obvykle 30 minút) na webe.
  • Zobrazenia stránky. Tento údaj vám povie, koľko stránok navštívil užívateľ v rámci vášho webu. Dozviete sa teda, či si užívatelia prezerajú viac stránok na webe.
  • Miera okamžitých odchodov. Dozviete sa, koľko ľudí navštívilo len jednu stránku na webe a okamžite odišlo.
  • Obrat z organickej návštevnosti. Sledujte najmä v prípade, ak máte e-shop. Údaj napovie, akú časť obratu priniesla organická návštevnosť.
Uvedené sú len základné metriky, ktoré sa sledujú najčastejšie. Avšak to, ktoré metriky budete sledovať, je len na vás. Je potrebné sa zamyslieť, aké údaje sú pre vás hodnotné a na ktoré by ste sa teda mali zamerať. A napokon, dôležité je sledovať, ako sa tieto metriky vyvíjajú v čase.