Internetový marketing – nevyhnutný pre každú firmu!

0
1118
Internetový marketing by mal byť v súčasnosti pre každú firmu samozrejmosťou. Dnes je totiž online takmer každý. A obrovské množstvo ľudí využíva internet na vyhľadávanie informácií a na nakupovanie. Preto je internetový marketing skvelý spôsob, ako sa prezentovať a ponúknuť svoje služby alebo produkty.

Čo je internetový marketing?

Internetový marketing môžeme pokojne charakterizovať ako marketingové činnosti, ktoré firma vykonáva na internete, za účelom aktívnej podpory aktivít firmy a za účelom predaja výrobku alebo služby. Veľkou výhodou internetového marketingu je jeho adresnosť, teda možnosť perfektného zacielenia, napríklad na rôzne komunity na sociálnych sieťach alebo fórach. Ďalšou jeho výhodou je nepretržitosť. Internetový marketing je totiž „aktívny“ 24 hodín denne, 7 dní v týždni. Teda neustále! A veľmi rýchlo sa dá prispôsobovať aktuálnym potrebám firmy.

Základné nástroje internetového marketingu

Marketing na internete zahŕňa celý rad postupov a nástrojov. Spomenieme si tie najzákladnejšie.
  1. Vlastné webové stránky. Pevným základom celej online marketingovej stratégie by mali byť kvalitné webové stránky firmy. Tu sú totiž zoskupené všetky informácie, ktoré chce spoločnosť prezentovať. Dôležitá je nielen grafická stránka webu, ale tiež kvalitne zvládnuté texty, teda copywriting.
  2. Online reklama. Existuje mnoho typov online reklamy, napríklad reklama vo vyhľadávačoch, PPC reklama, video reklama, reklamné bannery, textová reklama AdWords…
  3. Optimalizácia pre vyhľadávače. Úlohou optimalizácie pre vyhľadávače (SEO z angl. Search Engine Optimization) je zviditeľniť web a dostať ho na popredné priečky vo výsledkoch vyhľadávania. Výsledkom je väčší počet návštevníkov webu.
  4. Marketing na sociálnych sieťach. Sociálne siete majú obrovské množstvo užívateľov. Sú preto pre firmu vynikajúcim komunikačným kanálom.
  5. Email marketing. Ide o využitie elektronickej pošty k rozosielaniu rôznych reklamných oznámení.
Samozrejme, toto je len malý výber aktivít internetového marketingu. Zabudnúť nesmieme napríklad na virálny marketing, ktorý spočíva v šírení ideí napomáhajúcich podnikateľskému cieľu, affiliate marketing spočívajúci v sieti partnerských stránok, rôzne online udalosti (konferencie, školenia, návody) a mnoho ďalších. Možnosti internetového marketingu sú naozaj obrovské. Bola by škoda ich nevyužiť. Chcete predsa byť videní tam, kde vás ľudia hľadajú!