Čo je microsite a prečo by ste ju mali mať?

0
13
Poznáte výraz microsite, minisite alebo mikrostránka? Je to jednoduchá, zaujímavá a pomerne lacná forma prezentácie, ktorá môže výrazne pomôcť k propagácii vášho produktu, služby, či firmy. Microsite však môže byť použitá aj na ďalšie účely. O čo vlastne ide a aké sú jej výhody?

Čo je mikrostránka a ako sa líši od klasického webu

Ako už vyplýva z prekladu samotného pojmu, microsite je mini stránka. Je to účinná marketingová stratégia, ktorá slúži na prezentáciu firmy, produktov, služieb, či na odovzdanie akéhokoľvek posolstva alebo informácie. Môžete ju teda využiť na všetko, čo si nevyžaduje rozsiahlu webovú prezentáciu. Aké sú základné charakteristiky mikrostránky?
  • Je jednoduchá. Zväčša má len jednu hlavnú stránku a cca tri podstránky.
  • Je veľmi úzko zameraná. Na jediný produkt, prípadne na konkrétny región, či jednu informáciu (napríklad o zorganizovaní súťaže a pod.).
  • Je zacielená na konkrétnu cieľovú skupinu. Je určená pre tých, ktorý hľadajú konkrétne informácie.
Ak máte pocit, že microsite je vlastne klasický web, mýlite sa. Odlišuje sa najmä v tom, že mikrostránka je veľmi úzko zameraná. Uveďme si príklad. Vlastníte e-shop, ktorý predáva niekoľko druhov produktov. Vy však uvádzate na trh nový produkt, čo chcete svojim zákazníkom a potenciálnym zákazníkom oznámiť. Vo svojom e-shope však na takéto niečo nemáte priestor. A práve na tento účel využijete microsite!

Aké výhody vám microsite prinesie?

Alebo prečo by ste mali mať microsite? Dôvodov je viacero. Okrem toho, že je to lacný a účinný spôsob prezentácie, je vhodná pre rôzne účely. Možnosti jej využitia sú teda neobmedzené. Tu sú hlavné prínosy microsite.
  1. Prezentácia za dobrú cenu. Pri microsite ide o jednorazovú investíciu. Ak si jej cenu porovnáte napríklad z klasickou reklamou, je omnoho lacnejšia.
  2. Široké možnosti využitia. Je skutočne len na vás, čo sa rozhodnete svojou mikrostránkou prezentovať. Fantázii sa medze nekladú!
  3. Podpora vášho hlavného webu. Kvalitná mikrostránka dokáže nasmerovať potenciálnych klientov na váš hlavný web.
  4. Ďalšia možnosť, ako osloviť cieľovú skupinu. Niektoré informácie sa na hlavný web proste nehodia. Microsite teda ponúka možnosť, ako ich cieľovej skupine odovzdať. A môže priniesť nové príležitosti pre vás!
  5. Zlepšenie pozície vo vyhľadávaní. Aj z hľadiska optimalizácie pre vyhľadávače majú micorsites veľký význam. Dokážu zlepšiť pozície vášho webu vo vyhľadávaní.
Máte pocit, že microsite je presne to, čo pre svoj biznis potrebujete? V tom prípade nás neváhajte kontaktovať. Poradíme vám, čo by vaša microsite mala obsahovať a pomôžeme s jej realizáciou!