Bannerová reklama. Aké sú jej výhody?

0
15
Viete, aký typ internetovej reklamy môžeme pokojne prirovnať ku klasickej televíznej reklame? Je to práve bannerová reklama. Inzerenti do nej totiž investujú najviac. Je to najdrahšia reklama na webe a stále je hojne využívaná. Aj napriek tomu, že mnohí užívatelia ju už prehliadajú. Aké sú teda jej výhody a v akých prípadoch sa oplatí ju využiť?

Čo je bannerová reklama

V prvom rade si čosi o bannerovej reklame povieme. Čo je vlastne bannerová reklama? Je to grafická forma reklamy, pričom môže ísť o rôzne obrázky alebo animácie, doplnené o zvuk alebo text. Fantázii sa medze nekladú. Pri banneroch sa však odporúča staviť na jednoduchosť. Je dôležité, aby v prípade animácií oslovila bannerová reklama návštevníka webu už v prvých sekundách. Po kliknutí na bannerovú reklamu je užívateľ presmerovaný na web inzerenta. Bannerová reklama sa nezameriava na konkrétnu cieľovú skupinu. Jej úlohou je osloviť široké publikum. Kedy sa ju oplatí používať? Najmä v prípade, ak sa inzerent snaží vybudovať si dobrý imidž, zvýšiť povedomie o svojej značke alebo produktoch, prípadne uvádza na trh nový produkt.

Hlavné plusy bannerovej reklamy

Ako sme už spomínali, bannerová reklama čelí v súčasnosti takzvanej bannerovej slepote. Mnohí internetoví užívatelia ju totiž ignorujú. Napriek tomu má nesporné výhody. Aké?
  • Privedie na web nových návštevníkov
  • Odlíši inzerenta od konkurencie
  • Posilní imidž
  • Zvyšuje povedomie o značke alebo konkrétnom produkte
  • Vyvoláva emócie
  • Variabilita – bannerová reklama ponúka veľa možností spracovania

Pozor na nevýhody bannerovej reklamy

Bannerová reklama je pomerne drahá. Odporúča sa preto využívať ju najmä vtedy, ak má inzerent na marketingové a reklamné aktivity vyčlenený dostatočne vysoký rozpočet. Ak má byť takáto reklama účinná, je nutné jej vhodné umiestnenie. Bannerová reklama by mala byť umiestnená tak, aby sa zobrazovala v horných častiach stránky, kde je dobre viditeľná. V prípade vhodného umiestnenia a pri dobre zvládnutej tvorbe, môže byť bannerová reklama vynikajúcim spôsobom, ako upozorniť na značku, prípadne konkrétny produkt.