Využívate pri propagovaní svojho podnikania sociálne siete? Potom by ste určite nemali vynechať YouTube. YouTube totiž nie je len miesto, kde môžete pridávať firemné videá. Je to sociálna sieť. Môžete tu budovať komunitu svojich fanúšikov, pridávať sa do rôznych skupín, či získavať priateľov. YouTube je tak vynikajúci priestor pre spropagovanie vášho podnikania.
Čo je YouTube?
Povedzme si však o YouTube viac. Mnohí ho poznajú len ako web, kde si radi pozrú obľúbenú pieseň, recenziu alebo video návod. YouTube je omnoho viac. Spolu s Google a Facebook patrí k najnavštevovanejším stránkam na svete. Zároveň je to, po Google, druhý najnavštevovanejší vyhľadávač na svete. Dôležité je tiež povedať, že YouTube vlastní práve Google. A preto sú vo výsledkoch vyhľadávania uprednostňované videá, ktoré sú pridané na YouTube. Ak teda uvažujete, kde svoje firemné videá pridávať, máte určite viac možností (napríklad Vimeo). Najvhodnejšou voľbou je však práve YouTube, vďaka ktorému môžete získať lepšie pozície vo výsledkoch vyhľadávania.
Tipy pre váš YouTube firemný kanál
Vytvorte si firemný kanál. Zvoľte si používateľské meno, vďaka ktorému budete ľahko identifikovateľní. Ideálne názov vašej značky, či obchodné meno. YouTube umožňuje tiež prispôsobiť si profil prostredníctvom rôznych fotografií, motívov alebo farieb. Používajte teda firemné motívy a fotografie, ktoré vás identifikujú.
Videá pridávajte pravidelne. Váš firemný YouTube kanál by mal byť aktívny a pravidelne by na ňom mali pribúdať nové kvalitné videá. Tie môžete tvoriť vo vlastnej réžii, prípadne sa obrátiť na profesionálov.
Tvorte hodnotný obsah. Ponúknite vašej cieľovej skupine to, čo ju zaujíma. To, aké videá budete pridávať, záleží samozrejme od oblasti podnikania. Ak napríklad predávate elektroniku, využite mimoriadne populárne video recenzie produktov. Samozrejmosťou by mala byť kvalita samotného záznamu, teda obrazu aj zvuku videa.
Nezabúdajte na optimalizáciu pre vyhľadávače. Aby boli vaše videá viditeľné, nezabúdajte na SEO. Používajte kľúčové slová v názve videa, optimalizujte titulky, description, zvoľte vhodný náhľadový obrázok…
Komunikujte s ľuďmi, ktorí vaše videá sledujú. Váš YouTube kanál by mal byť aktívny aj v tomto smere. Nezabúdajte odpovedať na prípadné komentáre pod videami a odpovedať na otázky fanúšikov.
Propagujte svoje videá. Zdieľajte ich aj na iných sociálnych sieťach, prípadne priamo vo videu vyzvite svojich fanúšikov k akcii – k zdieľaniu videa, či prihláseniu sa k odberu vášho kanála.
Máte vlastný firemný kanál na YouTube, ktorý ale nedosahuje sledovanosť, akú ste si predstavovali? Možno je potrebné zapracovať na kvalite obsahu, prípadne na propagácii a optimalizácii vašich videí. S propagáciu a optimalizáciou vašich firemných videí vám pomôže agentúra Blueinfo.