Site icon Infostránka.sk

Čo je natívna reklama

čo je to natívna reklama
Ak by sme to mali povedať laicky, natívna reklama je taká, ktorú užívateľ za reklamu vlastne nepovažuje. Je to totiž reklama, ktorá sa snaží splynúť s médiom, ktoré je jej nositeľom. Čo to znamená? Vhodným príkladom sú natívne PR články. Formou a vizuálnym prevedením sú na nerozoznanie od klasického redakčného obsahu. Taká je teda aj natívna reklama. Formou, obsahom a aj vizuálnym preved ním kopíruje dané médium. Pojem „natívna“ označuje vlastnosť reklamy. Jej prevedenie môže byť rôzne. Preto rozlišujeme viacero typov natívnej reklamy.

Typy natívnej reklamy

Natívne PR články – najbežnejší typ natívnej reklamy

Aj keď je natívna reklama čoraz populárnejšia, z jej foriem sú stále najpopulárnejšie práve natívne PR články. Je dôležité, aby natívne PR články poskytovali čitateľom určitú pridanú hodnotu, boli objektívne a upozorňovali aj na prípadné negatíva, respektíve poskytovali pravdivé informácie. Ak je ich obsah kvalitný a prinesie čitateľom to, čo očakávajú, natívne PR články sa ľahko šíria a stávajú sa virálnymi. Aj preto je kvalitný obsah práve to, čo natívna reklama, a špeciálne natívne PR články, jednoducho musia mať.  
Exit mobile version