S pojmom copywriting ste sa na webe určite stretli. Už z prekladu je zrejmé, že sa jedná o písanie textov. Čo všetko však spadá pod copywriting, načo vlastne copywriting slúži a prečo je kvalitný copywriting pre váš biznis dôležitý?
Základné informácie o copywritingu
Pre lepšie pochopenie problematiky copywritingu je dôležité objasnenie základných pojmov. Poďme teda na to!
- V úvode sme spomínali, že copywriting je písanie textov. Toto je však veľmi všeobecná definícia. Copywriting je totiž o písaní reklamných a propagačných textov. Je to teda kreatívne písanie a výstupom sú najmä PR články, SEO články, rôzne reklamné slogany, propagačné materiály, ale napríklad aj newslettery, prípadne texty webstránok. Tieto výstupy by mali byť podané tak, aby čitateľov prinútili k určitej akcii a vyvolali v nich emócie.
- Copywriter je človek, ktorý sa venuje tvorbe vyššie spomínaných textov. Je to teda kreatívec, ktorý by mal dokonale ovládať gramatiku a štylistiku. Mal by mať tiež aspoň základné znalosti z marketingu. Dôležité je vedieť definovať cieľovú skupinu a prihovoriť sa jej jazykom, ktorému bude rozumieť!
- PR článok. Úlohou PR článku je informovať o firme, jej aktivitách, či konkrétnych produktoch. PR článok má byť písaný nenásilnou formou. Musí podať relevantné a hlavne pravdivé informácie. A podnietiť čitateľa k akcii.
- SEO článok. Na prvý pohľad môže pôsobiť ako PR článok. Jeho úloha je však odlišná. SEO články sa píšu nielen pre čitateľa (kvalitný obsah je samozrejmosťou), ale aj pre vyhľadávače (Google, Seznam a pod.). Obsahujú totiž vhodne zvolené kľúčové slová, vďaka ktorým sa na váš web dostanú návštevníci práve z vyhľadávačov. Ďalšou úlohou SEO článkov je linkbuilding, teda tvorba spätných odkazov. Takéto SEO články sú umiestnené na externých weboch a kľúčové slovo v ich texte odkazuje na vašu stránku.
Prečo je kvalitný copywriting nutnosťou
Písať texty len preto, aby bol web zaplnený, je veľká chyba. A to z veľmi jednoduchého dôvodu. Kvalitný text totiž predáva. Ak je
copywriting dobre zvládnutý, dokáže čitateľa „nakopnúť“ a prinútiť ho k akcii. Či už je tou akciou registrácia, poskytnutie e-mailu, samotný nákup alebo jednoducho to, že čitateľ bude vidieť firmu v pozitívnom svetle a bude uňho vzbudzovať dôveru.
Zabudnúť určite netreba na to, že dobré SEO texty zlepšia pozície webu vo vyhľadávaní a prinesú organickú návštevnosť. Čo znamená, že na web prichádzajú noví potenciálni klienti. A výsledkom je vyšší zisk. Ako vidíte, copywriting nie je len písanie. Copywriting je písanie, ktoré dokáže osloviť cieľovú skupinu a pomôcť vášmu biznisu. Ak práve takéto texty potrebujete, neváhajte nás kontaktovať alebo si objednať služby copywritera na webe blueinfo.sk.